fredag 15. februar 2008



Mord på timeekspressen
Leksen denne gangen var mer friere enn de andre vi har hatt. Vi kunne skrive om hva ville bare det hadde noe med norsk og gjøre.

Hver gang jeg og en vennen av meg finner noe vi inntreserer oss for, eller kommer på noe hel-sprøtt. Finner vi som regel ut at vi skal ha noe med det å gjør når vi blir eldre. Vi har funnet ut at vi skal bli rike, vinne wpt(world poker tour), gjennomføre et «Ocean's 11,12,13» kupp osv. Men det første vi bestemmte oss for var å skrive en bok. En hver og en sammen. Grunnen til dette var at jeg og markus, som vennen min heter, satt og spiste samtidig som vi diskuterte bok «Madonna-gåten» av Knut Nærum. Vi fant fort ut at det var sånne type bøker vi synts var bra. «Usæriøse» parodier av andre berømte bøker. Så vi fant fort ut at vi også skulle skrive bok når vi ble store. Vi har faktisk allerede startet. Min bok skal hete: Mord på timeekspressen, som skal handle om at det blir begått et mord på.... timeekspressen. Mordet skal bli være så komplisert og inviklet og mulig, men samtidig så enkelt at når avsløringen kommer skal alle bitene falle på plass av seg selv med en gang. Når den blir ferdig er ikke godt og si, men en gang kommer den i hvertfall. Sånn jeg ser det for meg så tror jeg den blir bra!

Her er et lite utdrag:
vi møter hovedpersonen Atle som etterforsker mordet:
“hmm..., dette er ikke et selvmord, det er helt klart et MORD. -Hva mener du? sier Åse spørrende. Offeret ligger inne på do med pistolen I hånden, kan du gi meg en god grunn til at dette kan ha vært et mord? -Jeg kan gi deg 3, men jeg kan gi deg den mest elementære. Hvis offeret hadde skutt seg selv I hode, ville en kule I over 100 km/t lagd svimerker I hodeskallen og huden rundt pga. friksjonen....,”

Resten kan du...., kanskje lese hvis jeg får ut fing'ern og gjør noe med det. Må bare sette av tid sånn en ang jeg har tid.,. som er ca. aldri.       jeje.., Det kommer en dag i morgen!=D   men det blir nok dessverre ikke en bok skriver dag..,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Likte ideen din om å skive din egen bok:) Man kan ofte irriterer seg over å ikke finne en bok som en syns er underholdene nok, så hvorfor ikke skrive sin egen? Mordet på timeexpressen hadde sikkert blitt en suksess! Du har jo masse tid til å skrive en bok, du må bare prioritere. Hva med å bruke litt mindre tid på å spille CS?:P Kanskje du har en forfatterspire i magen:) Hvem vet..kanskje du blir århundrets mestselgende forfatter ;)

sigge sa...

Jepp, du får mitt tredje innlegg da. Bokparodi må være tingen. Har vært borti bokparodiideer selv. Artig de. Kamerat mente for noen år tilbake at når vi har Da Vini-koden og Madonna-gåten, så må det neste store være Dass-mysteriet. Skal omhandle Peter Dass sitt hemlige og hedenske liv i Istanbul (jepp, vi har snakket med folk som kan knytte ham dit), og trodde i alle fall da at d kunne bli en knallidé. Vi har liksom ikke fått satt i gang, men lykke til til deg i hvert fall.