mandag 31. august 2009

Are Kalvø på Sandvika VGS

Eg syns forestillingen til Are Kalvø var svær morosam. Men til dømes var mikrofonen og lyden veldig dårlig så det var ofte vi ikkje høyrde kva han sa for noke. Eg har lest noken av dei bøkene han har skrevet bla. syden falt i smak, men det var noke annet å høyre det LIVE enn å lese det for deg sjølv. Dei parodiane han gjorde på slutten likte eg spesielt godt. Den mest morosamme var Jan Thomas. Eg synts det var bra av skulen å arangere noke slikt. Mykje deire enn dei kjeisamme "rikskonsertane" som var på barne og ungomskulen.


Bilete kjem når lærerinna mi sine bilder av forestiling blir lagt ut/når getdropbox'en hennes funker

3 kommentarer:

Ingunn sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Ingunn sa...

Det var fint at du likte showet. Dropboxen er i orden så vidt eg kan sjå.

Erik sa...

Utifra det du skriver, må jeg si vi har veldig like oppfatninger rundt forestillingen. Det var jo hyggelig å få en sunnmøring på besøk, selv om han egentlig er en forhatt person i bygda jeg stammer fra; Sykkylven.

Når det gjelder selve skrivingen og nynorsken, ser det relativt godt ut, selv om det kunne vært forbedret med bare en liten gjennomlesning. Dette gleder i stor grad bokstaver som sniker seg inn eller glimrer med sitt fravær, sannsynligvis pga tastaturmessige årsaker (for eksempel svær->svært og ungomskulen->ungdomsskule), men også skrivefeil som beire (eller deire som du har skrevet), som faktisk skal være betre. Skal ikke klage for mye ettersom jeg selv valgte å skrive kommentaren på bokmål.

Ellers var det veldig bra med de personlige meningene, i stedet for et reint handlingsreferat.